O meni

Maja Zaplotnik

Začetki mojega spoznavanja s steklom segajo v leto 1999, ko sem imela prvič priložnost opazovati izdelavo klasičnega vitraja. Spominjam se, da me je steklo kot material in izrazno sredstvo takrat tako močno prevzelo, da sem se odzvala klicu in sklenila stopiti na pot iskanja in raziskovanja njegovih in svojih možnosti. Prva leta so bila zaznamovana z izdelavo različnih prostorskih form in zasteklitev v tiffany tehniki in klasičnih vitrajev.

Barvna stekla so me ob ustrezni umeščenosti v prostor od nekdaj fascinirala s svojo govorico ob različnih urah dneva, z igro svetlobe in sence ter prelivanjem barvnih nians. Moja radovednost, entuziazem in ustvarjalna energija, pa so me kmalu zapeljali v taljenje stekla, s katerim se danes v glavnem ukvarjam.

Taljenje stekla ali fuzija se odvija v peči pri visokih temperaturah in mi ponuja neomejene možnosti eksperimentiranja s formo in barvo. V procesu ustvarjanja uporabljam tudi elemente drugih tehnik obdelovanja stekla od hladne obdelave do postopkov vlivanja, tehnike pate de verre, elemente muranskega stekla.

Steklo me pogosto spominja na živ organizem in govori v svojstvenem jeziku, nenavadnem in zahtevnem in se pogosto vede samovoljno, kar pa zame ostaja večni izziv.

Maja Zaplotnik

Kritika

Oblikovalski koncept Maje Zaplotnik je originalen in prefinjen. Gledalcu ponuja razgibane likovne izkušnje in vsebine, diskretno izpeljane ter prevedene v preproste, a dovršene in efektne prosojne celote. Umetnica prek svojih del vnaša v slovenski prostor nove izrazne dimenzije in vrednote, ki so v kontekstu sodobnega oblikovanja stekla dokaj redke: gre za prostorsko-svetlobne entitete, idealno povezujoče tehnično znanje z bogato ustvarjalno domišljijo. Avtorica temeljno predmetno funkcionalnost uspešno nadgrajuje s posebnimi estetskimi elementi in barvnimi poudarki, ki pomensko-formalno spreminjajo osnovni karakter steklenih površin ter plasti. Stekleni izdelki Maje Zaplotnik so hkrati slike, skulpture, reliefi in svetlobna telesa, so skratka polnokrvni umetniški organizmi, ki ne postavljajo strogih ločnic med likovnimi mediji. Njene kiparsko-oblikovalske prostorske instalacije so spontane in dinamične, »bivajoče« onkraj standardnih stilnih in žanrskih opredelitev, kar pa še zdaleč ne pomeni, da ustvarjalka svojih motivnih kontekstov ne izvaja dosledno v sozvočju s primarno idejo. Umetničino abstraktno videnje skozi prizmo steklene predmetnosti je nenavadno tako po oblikovni kot tudi po izvedbeni plati. Opravka imamo torej z dognano likovno govorico, ki ohranja igrivo narativnost, estetičnost in fluidno poetiko strukturno-svetlobnih odnosov. Najpogostejše tematsko izhodišče te specifične likovne pripovedi je narava z razkošjem svojih pojavnih oblik, pomemben dejavnik pa so tudi sanje in najrazličnejši vtisi. Soočeni smo z na novo postavljenim svetom, samozadostnim, oblikovno razsežnim in izpolnjenim z bogato simboliko. Umetnica išče nove pomene, transcendenco in celovitost. Njena likovna tvornost odstira večpomenskost, včasih čustveno pretanjeno, drugič silovito in presenetljivo. Nagovarja nas na vznemirljiv, stilno pa zelo prepoznaven likovni način, ki ga lahko dojemamo tako ali drugače, odvisno od našega razpoloženja.

Boštjan Soklič, umetnostni zgodovinar

Reference

  • Fakulteta za farmacijo
  • Golf zveza Slovenije
  • Grand hotel Union d.d.
  • Jadralna zveza Slovenije
  • Jahtni klub Portorož
  • Kobilarna Lipica
  • Kolesarska zveza Slovenije
  • Mestna občina Ljubljana
  • Občina Bovec
  • Sava d.d.
  • Sij, d.d.
  • Športna zveza Ljubljane
  • Timing Ljubljana
  • Veslaška zveza Slovenije
  • Časnik Finance, d.o.o.
  • Ljubljanska Borza d.d. Ljubljana
  • SKB banka d.d. Ljubljana
  • ...

Prodajna mesta

SEVERIA, Zeleni park, 6000 Koper
GALERIJA KAMEN, Linhartov trg 4, 4240 Radovljica
M-ARS galerija, Cankarjeva 4, 4000 Kranj
Anars d.o.o., Brnčičeva 13, 1231 Ljubljana
Atelje Laurus, Cesta svobode 19, 4260 Bled